lørdag den 12. januar 2013

Shadow Falls - Født ved Midnat

Titel: Født ved Midnat 
Serie: Shadow Falls 
Forfatter: C.C. Hunter
Antal sider: 412
Udgivet: 9-6-2011
Sprog: Dansk 
Forlag: Tellerup 
Originalsprog: Engelsk 
Originaltitel: Shadow Falls - Born at Midnight 
Læst: 12. januar 

"Kylies verden er ved at falde fra hinanden: Hendes forældre skal skilles. Hendes kæreste har slået op. Og det er ikke det hele: Hun vågner skrigende op fra mareridt hun ikke kan huske, og hun plages af en forfølger som ingen andre kan se ... Hun bliver sendt til Shadow Falls? en sommerlejr for unge med adfærdsvanskeligheder. Dybt uretfærdigt, når det nu er hendes forældre den er helt galt med. Shadow Falls er dog ingen almindelige sommerlejr."
 Jeg havde læst en masse rigtig gode anmeldelser af denne bog, og valgte derfor at give mig i kast med den. Jeg var mildest talt opslugt fra side og til slut. Jeg synes det er en fantastisk god bog som helt klart fortjener 5 stjerner. Jeg har allerede været nede og købe 2-3'erne for ikke at skulle gå i stå med at læse Shadow Falls. Jeg synes personerne i bogen er meget levende og originale. Elsker Miranda og Della, synes de er fantastiske! 
Kylie er en god hovedperson, hun er anderledes men på den gode måde. Hendes følelser er virkelig godt beskrevet og man kan virkelig føle med hende. Hun er modig og sjov og så elsker jeg at hun er jomfru! Hun er en stærk personlighed og glæder mig helt vildt til at læse om hvad der sker med hende i de næste bøger. Hun udvikler sig igennem denne bog hvilket gør at hun er interessant at læse om. Der er ingen stilstand i hendes udvikling hvilket virkelig er fedt! Elsker da hun siger at hun vil give blod til Della. Det er en fantastisk scene. 
Fyrerne i denne bog er lidt af nogen hotties!! Jeg elsker Dereks sødme og kærlige sind, men Lucas' hårde ydre og isblå øjne er også frækt.. Jeg synes det er fedt at deres personligheder virkelig står i kontrast til hinanden og er så understreget eller hvad man siger. Man er ikke på noget tidspunkt i tvivl om hvem de er og hvad de står ved. D E T  E R  G E N I A L T ! !
Plottet virker gennemtænkt og er virkelig godt skruet sammen, hvilket gør at man bliver draget ind i universet. Jeg synes det med løven var lidt underligt, men det er en mindre lille detajle. Ellers er det en virkelig god bog. Kan godt lide Kylies forhold til moderen der virkelig udvikler sig igennem denne bog. Man kommer helt til at holde af moderen til sidst. Men også spøgelses Daniel er uhyggeligt men samtidigt også rigtig spændende. Det er helt igennem virkelig godt opbygget af forfatteren, der formår at give læseren lige akkurat nok informationer til at man holdes ved ilden.
Det er helt sikkert en bog jeg kan anbefale. Mange ++++++++ her fra ! :)  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar