mandag den 7. januar 2013

Nightshade - Ulveskæbner



Titel: Ulveskæbner 
Serie: Nightshade
Forfatter: Andrea Cremer
Antal sider: 363
Udgivet: 10-06-11
Sprog: Dansk 
Forlag: Tellerup 
Originalsprog: Engelsk 
Originaltitel: Wolfsbane 
Læst: 3-4. januar 2013

"Nightshade - Ulveskæbner er skrevet af Andrea Cremer og er 2. bind i serien Nightshade. Ulveskæbner handler om Calla, der er halvt ulv og halvt menneske. Bogen starter, hvor 1'eren sluttede: Søgerne, der ellers er Callas fjender, giver hende et fristende tilbud..."
Efter at have læst Nightshade #1, som jeg synes var rigtig god, havde jeg forholdsvis store forventninger til Ulveskæbner. Jeg må sige at jeg ikke var helt op og ringe, desværre. Jeg ved ikke helt præcist hvad det er, men synes måske der er for lidt kærlighed og alt for meget krig og bekymringer. Jeg synes ikke krigen mod vogterne er det aller sjoveste i denne serie, men mere forholdet mellem Calla, Shay og Ren. I 1# elskede jeg alt det skjulte med Calla og Shay, deres forhold og hvordan det udviklede sig. Det synes jeg mangler rigtig meget i toeren. For min skyld kunne bogen godt være 100 sider mere og så handle mere om forholdet mellem Shay og Calla. 
Det er meget forståeligt at Calla har svært ved at hun har forladt sit kobbel og hendes planlagte mage Ren. Det er klart at hun gerne vil redde sit kobbel. Men alt det med Monroe og Ren var meget meget forusigeligt og synes det var ærgerligt at det ikke blev offentliggjort noget før. 
Men alligevel lander denne bog på 3 stjerner, for den er stadig meget velskrevet og den fangede mig alligevel selvom de irritationsmomenter der var. Når passager med Shay og Calla er, elsker jeg dem og mangler egentlig mest af alt bare flere af dem. Men helt sikkert en bog som er en must-read hvis man er til paranormal romance.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar